סמארטפון או טאבלט?

מסופונים על סמארטפון או טאבלט

כאשר אנחנו מדברים בהקשר לשימוש עסקי על "Mobile" או "מכשירים ניידים" בדרך כלל מתכוונים לשני סוגי מכשירים סמארטפון או טאבלט.

יצרני תוכנה רבים נוטים לטשטש את ההבדל בין שני סוגי המכשירים ולפרסם ש"יש להם אפליקציה למכשירים ניידים" כלומר לשים את כל המכשירים באותו סל. בפועל יש שוני משמעותי בין שני סוגי המכשירים ואסור לכם להתבלבל. 

נסקור את ההבדלים העיקריים בין המכשירים:


1
טאבלטים אומנם ניידים אבל סמארטפונים אפשר לשים בכיס!

הנגישות לסמארטפון במהלך יום העבודה וגם מעבר לו קרובה ל 100% בעוד שהנגישות לטאבלט היא יותר קשה ומסורבלת. לעיתים רבות הוא פשוט נשאר באוטו או אפילו בבית. אם לקחת אותו איתך, בדרך כלל הטאבלט יאוחסן בתיק. לפעמים הוא מתחת לזרוע כך שהוא מגביל את התנועה וצריך לשמור עליו שלא יפול, שלא ינזק, שלא לאבד אותו.

2
מטאבלט אי אפשר לטלפן.

כאשר משתמשים באפליקציה עסקית ומגיעים לאיש קשר, מאוד נוח להתקשר אליו בלחיצת כפתור מהאפליקציה ולא לעבור למכשיר נוסף.

3
מטאבלט קשה לנווט בנהיגה.

בדרך כלל לא נוח להתקין טאבלט גדול לניווט ברכב ומרבית הנהגים משתמשים בסמארטפון לניווט בשעת נהיגה.

4
ממשק משתמש של סמארטפון נדרש להיות מאוד שימושי ויעיל.

ניתן "להתאים" ממשק משתמש של תוכנות ERP לעבודה בטאבלט, בדרך כלל התוצאה מגושמת ולא נוחה משום שהיא דומה לתצורת "דסקטופ" של מחשב, שמתאימה לעבודה במשרד אך לא בשטח.
לעומת זאת, בשל גודל המסך, ממשק המשתמש של אפליקציה עסקית בסמארטפון חייב להיות יעודי ושונה מהותית מתצורה של "דסקטופ" של מחשב. התצורה היעודית הטובה ביותר נקראת גם "אפליקציית Native" כלומר ממשק טבעי לסמארטפון. בממשק כזה הנתונים יופיעו בצורה ברורה וידידותית, המשתמש מפעיל בצורה אינטואיטיבית את שלל התכונות היחודיות של הסמארטפון (חיוג, ניווט, מפה, גישה לקבצים, צילום, חתימה ועוד).
כמובן שחווית המשתמש נגזרת גם ממקצועיות חברת התוכנה והיכולת שלה להתאים אותה בצורה מיטבית לצרכי הלקוח.

5
טאבלט אף פעם לא יחליף סמארטפון.

משתמש המחזיק טאבלט יחזיק תמיד בנוסף גם סמארטפון, כך שהוא סוחב שני מכשירים. משתמש אשר עובד בסמארטפון לא חייב להחזיק טאבלט כך שהוא עובד עם מכשיר אחד שנכנס בכיס.

6
הבא את המכשיר שלך לעבודה.

ארגונים רבים מבקשים מהעובדים להתקין את האפליקציה העסקית על המכשיר האישי שלהם וכך לא מסתבכים עם רכישת מכשירים, תחזוקה וכו'. קשה הרבה יותר לבקש מהעובדים להשתמש בטאבלט האישי שלהם לצרכי עבודה מהסיבה שרובם פשוט לא מחזיקים מכשיר כזה.

7
סמארטפונים עם מסכים גדולים

היום ניתן להשתמש בסמארטפונים של 5" עד 5.7" שיש להם מסכים גדולים וברורים אך עדיין נכנסים בכיס.

מסקנה: סמארטפון עדיף על טאבלט!

וזאת בתנאי שהאפליקציה המותקנת עליו אכן נכתבה והותאמה לשימוש טבעי. 

Mobile 4 ERP מנגישה את יכולות מערכת ה ERP הארגונית בצורה יעודית לסמארטפון תוך שימת דגש על ידידותיות וקלות השימוש.